|
||
|
Guy Verlinde wordt deze maand 43 en dan komt een terugblik op het leven vanzelf. Verlinde verwerkte zijn eigen tegenslagen (bijvoorbeeld zijn dementerende moeder) en die van zijn naasten en kennissen (“en al wie op mijn ziel heeft getrapt”) in tragere, beschouwende nummers, vaak met een insteek van country en gospel. Het instrumentarium van De Caster en Vander Bauwede speelde derhalve een fundamentele rol. Na een korte, maar hoogstpersoonlijke inleiding, zette het trio alles in op het openingsnummer - dat heel de plaat en ook heel de avond zou samenvatten. Een geslaagde zet. De stille zaal luisterde ingetogen naar Verlindes nieuwste werk, zoals ‘Got To Let Go’, ‘Ain’t Nobody Gonna Hold Me Down’, ‘Dance Through The Night’, ‘Solitude and Grace’, enz... Maar Verlinde zou Verlinde niet zijn als hij de zaal niet deed meezingen, stampevoeten en handklappen. En als hij de droefheid niet zou laten volgen door nummers over liefde en een kingsize portie seks, zoals dat in het leven nu eenmaal gaat. Naar het einde toe daalde de tristesse om plaats te maken voor een swingende ode aan de plaats van het gebeuren, de onvolprezen Missy Sippy-club. Een bisnummer moest en weer kreeg hij ons te pakken: geheel a capella brachten Verlinde, Vander Bauwede en De Caster een daverend ‘John The Revelator’. Dit waar muzikaal feest kan ik elkeen aanbevelen (zie www.guyverlinde.com). Eddy Bonte
terug naar de index van de concert- en festivalrecensies
|
foto's: © Eddy Bonte _____________________
|