|
||
|
Gelukkig is het
de organisatie van Heyhoef Backstage gelukt om
Barrelhouse te strikken ter vervanging van de
B.B. King Experience. De ene legende in ruil
voor de andere, zullen we maar zeggen. Als fan
en bluesliefhebber heb ik deze band gevolgd
sinds de tijd dat ze met Albert Collins
mochten toeren. Tot op heden luister ik af en
toe eens naar 'Mean Old World', een van hun
laatste cd's. Ik zweer het, de tranen liepen
spontaan over mijn wangen door de emotie in de
legendarische stem van Tineke Schoemaker en de
tekst koppelend aan de huidige pandemie. We
zijn trots op de organisatie van de Heyhoef
omdat ze Barrelhouse er lieten spelen. Vol
verwachting en spanning trokken we er dus op
deze vroege middag heen. Line-up:
Willie Dixons 'Spoonfull' kreeg een fantastische uitvoering waarbij het publiek flink het refrein probeerde mee te zingen.Zeer fraai was ook het akoestische begin van de tweede set, met meerstemmige zang. De sfeer kwam er goed in en had de band de kans gehad om drie uur te spelen, hadden ze dat zeker gedaan. Maar helaas moest het om vijf uur afgelopen zijn en kwam er een einde aan deze bijzondere middag en de golf aan emotie en muzikale hoogtepunten. Nog één extraatje kregen we in de vorm van een gastoptreden van Janne Timmer van Harlem Lake. Nog één keer gingen alle registers van de band en de vocalen open. Wat restte, was een staande ovatie voor de terecht zeer trotse rasmuzikanten. Complimenten aan John Maes en het hele team van de Heyhoef Backstage die het toch maar presteren om door te gaan terwijl het soms niet eens had gekund. Een knap staaltje in deze tijd. Laten we al die momenten koesteren... Stef Smit terug naar de index van de concert- en festivalrecensies
|
|