|
||
de Salvador Dali van de gitaar door Lambert Smits
Maar al
te vaak claimen songs het ‘blueslabel’ zonder blues te zijn. Meestal
bevatten die nummers wel enkele blueslicks, maar van de ‘real thing’ is
er nauwelijks sprake. Bovendien zijn die songs vaak zo glad geproducet,
dat er weinig of niets van emotionele betrokkenheid van de artiest te
merken is. Muzikanten die vasthouden aan het authentieke, rauwe 'downhomewerk'
worden hoe langer hoe schaarser, zowal in de Amerikaanse brandhaarden
van het genre als hier in Europa. Wanneer dan toch eens iemand zijn nek
durft uitsteken en in de voetsporen van de pioniers loopt, krijgt hij
aanvankelijk weinig of geen respons. En zo iemand is nu net Little
Victor. Nadat hij jaren samen met Sophie Kay, zowel in de US als in
Europa op het podium stond, bleef de erkenning en waardering uit.
Gelukkig is hier nu verandering in gekomen. Victor vond onderdak bij El
Toro Records, het label dat gekend is om, en garant staat voor, zijn
'vintage' klinkende opnames. El Toro gaf Victor de gelegenheid om zijn
eigen ding te doen, wat resulteerde in het overweldigende ‘Boogie All
Night’. Reden genoeg om bij Victor te peilen waar het in zijn muziek om
draait en hoe hij tegen de dingen aankijkt...
Victor,
we kennen je nog wel van je passages destijds in België, aan de zijde
van Sophie Kay of als begeleider van Louisiana Red, maar vertel ons eens
wat wij nog moeten weten over je. __________________________________________________________________________
Als de tijd rijp is...
Het volledige artikel over Little Victor verschijnt in BTTR 81
(eind december 2011). |
|